מנהיגות. אחריות. כבוד. סביבה

אני מאמין: בית ספר "מרחבים" כפר-יהושע .

אנו רואים את בית הספר, היישובים ועמק יזרעאל, כמודל בזעיר אנפין של המדינה והחברה על מורכבותה והדילמות הערכיות שהיא מעלה.

האדם והטבע, יחסי הגומלין (שייכות), חברות שונות, יהודים, דתיים, חילונים, ערבים, צורות התיישבות שונות והיסטוריית המקום.

אנו מאמינים שביה"ס חייב לספק לתלמידיו התנסות משמעותית למציאות החיים.

מציאות זו מספקת לנו את מרחב הלמידה, שבו מתקיימות מערכות מורכבות של יחסים הדדיים בין ישויות שונות, קרובות ורחוקות.

אנו משתדלים לעסוק בלמידה אמיתית, ללמד את החיים ולעסוק בחיים עצמם. לכן אנו מאמינים שהלמידה מתרחשת במקומות ובזמנים רבים ומגוונים, מעבר לתחום ביה"ס.

אנו מייחסים חשיבות רבה לתחום החברתי והקהילתי. השאיפה שלנו לחזק את הקשר של כל תלמיד עם סביבתו הקרובה והרחוקה ולהפגיש אותו עם מערכות היחסים בהיבטים השונים (אנשים , תרבויות  והיסטוריה), הגברת המודעות, האחריות והתרומה למען הקיימות.

שמנו לנו למטרה, לטפח את הקהילתיות והשיתוף, יכולת לביקורתיות , הקשר לכאן ועכשיו בחברה הישראלית. 
אנו מאמינים כי ה"פדגוגיה החדשנית" תיתן מענה למיומנויות חשיבה גבוהות הכוללות חשיבה יצירתית וכושר המצאה, חשיבה ביקורתית ומיומנויות לפתרון בעיות, מיומנויות של עבודה שיתופית , למידה עצמית ואתיקה, מיומנויות לטיפול במידע הדיגיטלי והתקשורתי.   
אנו מייחסים חשיבות רבה לתחום החברתי והקהילתי. השאיפה שלנו לחזק את הקשר של כל תלמיד עם סביבתו הקרובה והרחוקה ולהפגיש אותו עם מערכות היחסים בהיבטים השונים (אנשים , תרבויות  והיסטוריה), הגברת המודעות, האחריות והתרומה למען הקיימות. שמנו לנו למטרה, לטפח את הקהילתיות והשיתוף, יכולת לביקורתיות , הקשר לכאן ועכשיו בחברה הישראלית.

בי"ס "מרחבים" מפעיל תכניות לימודים ותהליכי הוראה-למידה-הערכה המותאמים למציאות משתנה, לשונות בין התלמידים תוך שימוש מרבי ומושכל באמצעים טכנולוגיים. 

ביה"ס מרחבים פועל להכשיר את תלמידיו להשתלבות מיטבית במעגלי השייכות (בי"ס, קהילה, מדינה ועולם), במציאות המשתנה של המאה ה-21.

בוגר ביה"ס "מרחבים" יהיה אדם אורייני ומעורב, בעל מודעות עצמית, היכול לקחת אחריות, להגדיר ולתכנן מטרות אישיות וחברתיות ולפעול למימושן.

בנוסף, אנו חייבים להמשיך ולטפח את צוות המורים- הם יוצרי השינוי. ככל שתהיה למידה נרחבת יותר של התיאוריה והמעשה אצל המורים, כך ירד לשטח השינוי, שקורה כל הזמן. לסיכום, קיימת הלימה בין חזון התכנית, חזון ביה"ס ותפיסת עולמנו לגבי המטרות. מכאן, נגזרים היעדים. את היעדים הללו אנו אנשי החינוך תפקידנו לקדם.

תקשוב המאה -21 מהווה עבור בי"ס "מרחבים" כלי לגיוון, העשרה  והעצמת  התהליכים החינוכיים והחברתיים. השינוי צריך להתקיים בין כתלי ביה"ס ומחוצה לו. השינוי של תלמידי ביה"ס וצוות ביה"ס, וכמו כן ערוץ תקשורת משמעותי עם קהילת הורי  ביה"ס.

                                                                                                                                             בברכה
                                                                                                                                            מרים איציק
                                                                                                                                         מנהלת בית הספר

 

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.

 

יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.יש ללחוץ על כפתור העריכה כדי לשנות את הטקסט הזה. לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי צש בליא, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק.

כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות